Stressinhallinnasta ei kannata stressata

09.04.2014 kirjoitti MieTo ry Kommentoi »

http://shortcreek.us/?enfiors=kent-dating-sites&1a0=a9 Meillä ihmisillä on vahva tapa asettaa itselle tavoitteita. Eikä se ole ihme. Onhan nytkin media taas täynnä juttuja siitä miten voi vielä laihduttaa itsensä rantakuntoon tai liikkua oikein tai syödä terveellisemmin. Myös mindfulness-tunneille ihmiset tuovat tavoitteita. Pitäisi osata, kyetä, onnistua rentoutumaan ja saamaan “täysi vaikutus” harjoituksista. Olla tunnilla täydellisesti.

les site de rencontre pour ado Täydellistä tuntia ei ole. Ei ole oikeaa eikä väärää tapaa kokea harjoituksia. Mindfulness on olemista, toki myös huomion keskittämistä ja rentoutumista, mutta jokainen kerta voi olla hyvin erilainen.

http://dkocina.com/category/artefactos

http://www.dalelast.com.au/piskodrele/firyue/7079 enter site Levottomuus
Joskus olo on levoton. Silloin voi käyttää hyväkseen levottomuuden energian ja tutkia sitä. Antaa levottomuuden olla sitä mitä se on ja antaa sen pitää hereillä hetkessä.

conocer mujeres apizaco source Ahdistuminen
Joskus olo on ahdistunut. Silloin kannattaa muistaa että kaikki olotilat ovat ohimeneviä. Väliaikaisuuden muistaminen auttaa kestämään ikävienkin tunnetilojen kanssa olemisen. Ja jos olo tulee liian ahdistavaksi, aina voi palata hengityksen ankkuriin.

http://ligaspanyol.net/?mikroskop=site-de-rencontre-musulman-gratuit-et-serieux&5a5=40 get link Nukahtaminen
Joskus on niin väsynyt, että ei pysy hereillä. Silloin voi antaa itsensä nukahtaa. Pienet lyhyet unet voivat olla hyvin virkistäviä, eikä nukahtamisesta kannata itseä soimata. Jos haluaa torjua nukahtamista voi nousta istumaan tai seisomaan, mutta aina kannattaa kuunnella mikä on itselle paras vaihtoehto kyseisellä hetkellä. Joskus on hyvä antaa unen tulla, joskus voi olla hyvä haastaa itseä olemaan väsymyksenkin kanssa.

exemple annonce homme site de rencontre Kipu

Kipu on tuttua kaikille. Joskus asento voi tehdä kipeyttä kehoon, joskus kipu on jo mukana tunneille tullessa. Asentoa voi aina vaihtaa ja etsiä parempaa. Kunhan selkäranka pysyy suorana, jotta hengittäminen on helppoa, voi hyvää asentoa etsiä. Kipuun voi myös hengittää. Siitä voi yrittää hoitaa vaikka silittämällä tai antamalla kipukohtaan lämpöä.

Harjoituskerta voi millainen tahansa. Jos pitää mukana ennakko-odotuksia, ne eivät yleensä toteudu. Jokaiseen harjoituskertaa tulisi lähteä puhtaalta pöydältä ja vain katsoa mitä hetki tuo tullessaan. Mitään ei tarvitse tapahtua. Mitään ei yritetä muuttaa.

Mindfulness on itsen ja hetken kuuntelua. Itseen yhteyden ottamista. Hetkessä olemista. Hetken hyväksymistä sellaisena kuin se on. Itsensä hyväksymistä sellaisena kuin on. Asioiden annetaan olla mitä ne ovat. Kaikki on väliaikaista, joten myös aika pitää huolen asioiden ja tunnetilojen muuttumisesta.

Mindfulness voisi olla se yksi asia elämässä mikä saa vain olla sellainen kuin se on. Ilman tavoitteita, ilman minkään saavuttamista. Tavoitteista irti päästäminen voi jopa edesauttaa rentouden syntymistä ja harjoituksen aloittamista. Stressinhallinnasta ei kannata stressata.

Olen Life coach eli elämäntaidon valmentaja Heidi Helander-Hyvönen Laajasalosta, jossa myös yritykseni Almonda valmennus Oy sijaitsee. Olen myös työnohjaaja ja pidän onnellisuuskoulutuksia yrityksien henkilöstölle työkyvyn ylläpitämisen tueksi ja virkistykseksi. Pidän lisäksi erilaisia hyvinvointiin liittyviä koulutuksia ja kursseja. Kaikki työni pyrkii antamaan asiakkaille oivalluksia ja oppeja hyvinvoinnin parantamiseen ja kasvattamiseen. Jokainen voi olla onnellinen.

Perheeseeni kuuluu aviomies Olli-Pekka, poika Niklas sekä kaksi koiraa ja kaksi kania. Kirjoittelen blogissani huomioita, ajatuksia ja oivalluksia mm. elämästä, hyvinvoinnista, onnellisuudesta ja positiivisuudesta.

Elämä voi olla parempaa!