Rakastavan ystävällisyyden harjoitus ja muutos

09.10.2013 kirjoitti MieTo ry Kommentoi »

http://www.segway.fi/?kastoto=bin%C3%A4re-optionen-traden-mit-wirtschaftskalender&fc4=d0 Tiedemaailmakin on jo kiinnostunut rakastavan ystävällisyyden harjoituksen tuomasta muutoksesta. Harjoituksessa opetellaan antamaan itselle rakkautta, kohtelemaan itseä lempeydellä ja myötätunnolla, sekä opetellaan ulottamaan näitä tuntemuksia myös toisiin ihmisiin, käyden läpi ensin läheisiä ihmisryhmiä ja sen jälkeen toivotetaan hyvää kaikille muillekin.

go Huffington Post kokoaa tutkimustuloksia rakastavan ystävällisyyden harjoituksen tuomasta muutoksesta.

can i buy Pregabalin in canada On selvinnyt että rakastavan ystävällisyyden harjoituksen tulokset ovat hieman erilaisia kuin muiden meditointiharjoitteiden.

go here

  1. Rakastavan ystävällisyyden harjoitus (Metta) vähentää stressiä. Rakastavan ystävällisyyden harjoitus ei pelkästään vähennä ahdistusta, mutta se voi vaikuttaa kehon fysiologiaan sekä vähentää tulehduksia kehossa.
  2. Muutokset syntyivät henkilöille jotka harjoittivat Mettaa joka päivä. Meditointitunneille osallistuminen kerran viikossa ei ollut tarpeeksi tuottamaan muutoksia. Muista että on helppoa osoittaa rakkautta ja ystävällisyyttä itselle joka päivä. Voit vaikka bussissa istuessa toivottaa itsellesi onnellisuutta, hyvinvointia, mielenrauhaa tai vaikka terveyttä.
  3. Positiivisen psykologian tutkija Barbara Fredrickson tiimeineen tutki Metta-harjoituksen vaikutuksia tunteisiin, ja miten ne voivat tukea henkilökohtaisia psyykkisiä ja fyysisiä voimavaroja. Fredrickson tiimeineen huomasi, että harjoittaminen tuotti monenlaisia positiivisia tunteita kuten rakkautta, iloa, kiitollisuutta, tyytyväisyyttä, toivoa, ylpeyttä, kiinnostuneisuutta, hilpeyttä ja kunnioitusta. Näiden tunteiden ilmeneminen vaati kuitenkin aikaa, mutta näkyivät jo yhdeksän viikkoa kestävällä harjoittelulla. Tunteet liittyivät kasvaneisiin henkilökohtaisiin voimavaroihin, kuten itsensä hyväksymiseen, positiivisiin ihmissuhteisiin ja hyvään fyysiseen terveyteen. Tutkijoiden mukaan havainnot olivat selkeitä.
  4. Tutkija Richard Davidson Wisconsin yliopistosta on tutkinut Metta-harjoituksen vaikutuksia aivoihin. 10 000 tuntia harjoittaneilla aivojen Insulassa näkyi selkeää aktiviteettia verrokkiryhmään verratessa. Tämä tuntui kohonneena myötätunnon kokemuksena. Myös aivojen osassa, mikä on vastuussa kyvystämme eläytyä toisten tunteisiin ja kokemuksiin, löytyi vastaavaa kohonnutta aktiivisuutta.
  5. Stanfordin yliopiston tutkijat raportoivat havaintojaan: seitsemän minuuttia Metta-harjoitusta lisää yhteenkuuluvuuden tunnetta toisiin ihmisiin, mikä puolestaan lisää joustavuutta omassa toiminnassa sekä edistää yleistä hyvinvointia.

http://gatehousegallery.co.uk/?myka=quali-rischi-si-corrono-operazioni-binarie&5eb=46 Joogaopettaja Kripalu opettaa Metta-harjoitusta ihmisille, joilla on suuri riski uupua. Hän kertoo, että jotakin voimakasta tapahtuu harjoittaessa. Jotkut alkavat itkeä. Jotkut tuovat kätensä pehmeästi sydämensä päälle. Jotkut rentoutuvat fyysisesti.

http://dafradio.net/?hiderwer=opzione-binarie-con-investimento-1-euro&d52=6c Kokemus opetuksesta on, että nämä muutokset voivat tapahtua lyhyessä ajassa. Dalai Lama on sanonut ”Ystävällisyys on uskontoni. Ei tarvita temppeleitä, ei tarvita monimutkaisia filosofioita. Omat aivot, oma sydämemme on temppelimme, filosofia on ystävällisyys.”

see url Rakastavan ystävällisyyden harjoitus paitsi parantaa yhteyttä itseemme, myös edistää syvempää yhteyttä ja huolenpitoa toisiin.

binära optioner nordea Oma tapani on lopettaa mindfulness-tunnit Metta-harjoitukseen. Mitä tahansa tunteita on tunnin aikana noussut, on mukava lopettaa harjoittaminen kohtelemalla itseä lempeästi ja rakastavasti. Ajatus voi tuntua hassulle, tai vaikealle, mutta jo aie kohdella itseä lempeydellä tuntuu olotilassa. Kannattaa kokeilla!

http://www.frauenverbaende.de/?dedei=bin%C3%A4re-optionen-forum-kay&f6f=7c Tutkimustuloksia myötätunnosta
Metta-harjoituksesta blogissa

http://mode-marche.com/milopie/34 Olen Life coach eli elämäntaidon valmentaja Heidi Helander-Hyvönen Laajasalosta, jossa myös yritykseni Almonda valmennus Oy sijaitsee. Olen myös työnohjaaja ja pidän onnellisuuskoulutuksia yrityksien henkilöstölle työkyvyn ylläpitämisen tueksi ja virkistykseksi. Pidän lisäksi erilaisia hyvinvointiin liittyviä koulutuksia ja kursseja. Kaikki työni pyrkii antamaan asiakkaille oivalluksia ja oppeja hyvinvoinnin parantamiseen ja kasvattamiseen. Jokainen voi olla onnellinen.

Perheeseeni kuuluu aviomies Olli-Pekka, poika Niklas sekä kaksi koiraa ja kaksi kania. Kirjoittelen blogissani huomioita, ajatuksia ja oivalluksia mm. elämästä, hyvinvoinnista, onnellisuudesta ja positiivisuudesta.

Elämä voi olla parempaa!