Moskowitzin tieteellisesti tutkitut vinkit positiivisen tunteen nostamiseen

02.10.2013 kirjoitti MieTo ry Kommentoi »

http://coleface.com.au/category/direct-mail/ Kuuntelin mielenkiintoisen luennon, missä http://pialadunia.es/?espikoleto=conocer-gente-cerca-de-mi-ubicacion&b7a=57 Judy Moskowitz, stressi- ja selviytymistutkija, kertoi miten positiivisuus vaikuttaa terveyteen. Moskowitz kertoi päätyneensä viiteen asiaan, mitkä nostavat positiivisuuden tunnetta ihmisellä. Mielenkiintoista oli myös se, että hän oli tutkimuksissaan huomannut, että positiivisuuden vaikutus oli suurempi kuin negatiivisuuden. Eli ihmisen negatiivisuus ei muuta terveyttä niin paljon kuin positiivisuus edesauttaa sitä.

Ja negatiiviset tunteethan ovat tarpeellisia! Niitä ei tarvitse vältellä. Ne kertovat meille että jotain on vialla, jolloin voimme pyrkiä muuttamaan tilannetta.

http://pialadunia.es/?espikoleto=quiero-conocer-mujeres-mexicana&ccb=27 Tässä stressitutkija Moskowitzin tieteellisesti tutkitut vinkit positiivisen tunteen nostamiseen:

http://captainaugust.com/?koooas=psicologia-trading-opzioni-digitali&2ea=88

  1. opzione binaria put Huomaa hyvät tapahtumat ympärilläsi. 
Myös kaikki pienet. Voit huomata että kahvi maistui todella hyvälle. Tänään ei sada. Kohta on perjantai. Se pieni mukava juttu voi olla mitä tahansa. Mutta tämä on vasta alku. Kun olet huomannut sen pienenkin mukavan asian, kerro siitä jollekin. Voi tuntua hullulle kertoa työkaverille, että joinpa todella hyvän kupin kahvia tänään aamulla kotona. Tai iloita jollekin jostain minkä hän näkee omin silminkin, kuten vallitseva säätila. Meidän kuitenkin tulisi iloita mukavista tapahtumista ja vahvistaa niitä. Ikään kuin elää ne uudelleen puhumalla niistä.
  2. ATTENZIONE! you tube opzioni binarieption - Dunque è una truffa? Si tratta di un broker sicuro ed affidabile o è una truffa? Leggi prima di Iscriverti! Kiitollisuus nostaa positiivisuutta. 
Kiitollinen voi olla pienistä asioista. Eilen suihkussa ollessani tajusin kuinka kiitollinen olen siitä että minulla on mahdollisuus elää arkea kaikessa rauhassa, hyvine ja huonoine puolineen. Ne jotka elävät esimerkiksi sodan keskellä, eivät saa mahdollisuutta miettiä minä iltana pesevät tukan tai menevät saunaan. Tavallinen perusarki on monelle vain unelma tällä hetkellä.
  3. trade navigator come funzuona Mindfulness – tietoinen läsnäolo.
 Moskowitz kertoi olleensa kriittinen kun hänen ohjaajansa pyysi häntä lisäämään mindfulnessin tutkimusaluelistalleen. Mindfulness ei ole samalla tavalla positiivisuutta kuin muut listalla olevat asiat. Mindfulnessissa kiinnitetään huomiota tietyllä tavalla olemassa olevaan hetkeen ja hyväksytään se sellaisena kuin se on. Moskowitz kuitenkin ymmärsi että sen jälkeen kun ihminen on huomannut kaikki tunteet – positiiviset ja negatiiviset – hän alkaa harjoittamisen myötä tuntemaan hyvää oloa. Kenenpä oloa ei rentoutuminen ja stressin, edes hetkellinen, pienentyminen auttaisi
  4. Voimalauseet. 
Affirmaatiot ovat hyvin new age-jutulle kuulostava vinkki, mutta se toimii. Kuten mindfulnessin Metta-harjoituksessakin toivotetaan hyvää ensin itselle ja sen jälkeen toisille, ja nostetaan hyvää tunnetilaa esiin, voi voimalauseita toistamalla saada valettua itselleen vaikka rohkeutta, päättäväisyyttä, hyvinvointia, aivan mitä tahansa. Mieti mitä tarvitset ja anna se itsellesi ajatuksissasi. Voit toistaa vaikka kassajonossa seistessä “Olen rauhallinen ja kärsivällinen” niin kauan kuin jonoa riittää. Aamuisin voi aloittaa päivän sanomalla “Tästäkin päivästä tulee hieno”. Voit keksiä aivan mitä tahansa ja pyrkiä muistuttamaan siitä itsellesi pitkin päivää.
  5. http://winevault.ca/?perex=prova-opzione-binaria prova opzione binaria Hyvät teot
. Hyvien, pyyteettömien tekojen tekijät elävät muun muassa onnellisempina, terveempinä ja pidempään. Heillä on pienemmät riskit sairastua vakavasti.

Koko listaa ei tietenkään tarvitse käydä läpi. Valitse asioita jotka itsesi on helppoa toteuttaa, niitä mitkä toimivat arjessasi. Inspiraatioksi suosittelen lukemaan tarinan positiivisen psykologian synnystä, jos et ole sitä vielä lukenut.

Olen Life coach eli elämäntaidon valmentaja Heidi Helander-Hyvönen Laajasalosta, jossa myös yritykseni Almonda valmennus Oy sijaitsee. Olen myös työnohjaaja ja pidän onnellisuuskoulutuksia yrityksien henkilöstölle työkyvyn ylläpitämisen tueksi ja virkistykseksi. Pidän lisäksi erilaisia hyvinvointiin liittyviä koulutuksia ja kursseja. Kaikki työni pyrkii antamaan asiakkaille oivalluksia ja oppeja hyvinvoinnin parantamiseen ja kasvattamiseen. Jokainen voi olla onnellinen.

Perheeseeni kuuluu aviomies Olli-Pekka, poika Niklas sekä kaksi koiraa ja kaksi kania. Kirjoittelen blogissani huomioita, ajatuksia ja oivalluksia mm. elämästä, hyvinvoinnista, onnellisuudesta ja positiivisuudesta.

Elämä voi olla parempaa!